Vecka 34 – uppdatering magen

Det blev ett snabbbesök på Mama Mia. Så himla skönt att få komma dit och få prata av sig och få lite lugn när man hör att bebisen mår okej. Det är tydligen bara jag och inte bebisen som har ont i magen. Det börjar bli trångt där inne. Men det troliga med min magspänning och mitt onda uppe på magen är att jag är förstoppad (hej, Herman!). Jag är inte van vid detta, känner mig helt vilsen – vad gör jag nu? Ät färska katrinplommon och drick katrinplommonjos, sa barnmorskan. Tur att vi har lite sånt hemma p g a Herman. Inte konstigt att det spänner och gör ont. Både bebis och…det där andra…ska plötsligt få plats och trängas om samma utrymme.

Strax ska jag hämta Herman men innan dess tänker jag lägga mig på soffan och moffa i mig alla katrinplommon vi har här hemma. Får man doppa de i choklad?

Kommentera

