Vecka 35 – inga klappar på magen

Hello people! Vaeresomhänder? Vart är er händer?

Så himla många har klagat över okända personers händer som ska fram och klappa på stora gravidmagen. Så nu har det blivit tabu. Nu vågar INGEN klappa längre. I rädsla att bli slagna i ansiktet av en hormonstinn höggravid kvinna som vrålar: DON`T TOUCH ME YOU CREEP!

Och vad betyder det?

Jo, att ingen INGEN klappar på min mage. Det var samma förra gången. Total avsaknad av smekande händer. Så tomt och så trist. Jag som längtat järnet efter att bli smekt på magen. Istället får jag tvinga alla jag ser att klappa min mage. Så jag drar fram där i shoppinggallerierna och sliter åt mig armar och händer lite här och där och skriker: TOUCH ME för faan! Känner du hur det böcklar runt där inne – MYSIGT VA!? Eh eh, säger de stackars människorna och drar snabbt åt sig sina händer, sprutar alcorent och hastar vidare. Och kvar står jag med min stora fina mage som ingen INGEN vill tafsa på.

Däremot har folk mage att säga saker som: OJ, vad STOOR du är, är du säker på att det inte är tvillingar?! Eller: Det är dags snart va? När man egentligen bara är i vecka 15. När ska vi förbjuda dessa idiotkommentarer?

Nej, fram för mer magklappande och mer ”tänk innan du pratar”.

6 Responses to Vecka 35 – inga klappar på magen

  1. Hans Gordon skriver:

    Allt är egentligen Felix Herngrens fel. Det är han som skriver manus. Mia Skäringer gestaltar sen det som Felix har tyckt och tänkt. Och hon ville ju inte ha en massa tafsande händer på sig. Så du får nog fortsätta att lida. Alternativt kan du ge dig ut på Sergels torg med ett stort plakat på vilket det kan stå: Vänligen klappa min runda mage. Endast 10 kronor per klapp.

  2. Anna skriver:

    För min del räckte det att man tittade på magen så fick jag sammandragningar! Det var definitivt förbjudet område.

    Anna

  3. Guldmor skriver:

    Det är verkligen något som har satt sig, att man INTE får klappa blivande mammor på magen. Det är en sanning i allt från aftonbladets söndagsbilaga till Magdalena Ribbings etikettspalt. Jag vågar inte ens klappa dig! Vad fånigt. Om vi hinner ses innan mannen kommer ut, så ska jag klappa så det börjar koka därinne av friktionen och ta igen för allt missat gos.

  4. Guldmor skriver:

    Innan ”mannen” kommer ut. Det lät ju helt sjukt.

  5. Guldmor skriver:

    Av någon anledning visualiserade jag Anders Glenmark som ”mannen” när jag läste om min kommentar. Innan Anders Glenmark kommer ut… usch

    • Tove skriver:

      Hahaha! Först tänkte jag att du kan få klappa mannen även när han kommer ut. Jag är ok med det bara Fredde är ok med det oxå. Men sen när du sa att det var Anders Glenmark vart det ju genast ännu roligare. :) Skönt att du inte visualiserade dig Sander…eller vad Konsum-gubben nu hette.

Kommentera

