Mack-rasism

En rund macka vill jag ha, krävde Herman i morse. Så jag tog en rund macka och bredde på smör. Men nej, det blev fel sida. Enligt Herman. Åneeeeeeeeeej, ropade han desperat. Inte smör däääär! Jag vill ha smööööret däääär, pekade han och visade på undersidan av mackan.

Även om jag försökte intala honom att DET var FEL sida gav han sig inte.

Eftersom Lelle råkade hålla med Herman om vilken sida som var rätt och vilken som var fel fick han till slut göra en ny macka åt Herman medan den andra mackan låg ratad på leksaksgaragets tak.

Sen åt Herman upp båda mackorna utan gnäll och drog till dagis.

Rätt sida upp?

2 Responses to Mack-rasism

  1. Lelle skriver:

    Jag har hört att man inte ska göra reklam för smör på sin blog, rätt eller fel sida spelar ingen roll då.

  2. Lelle skriver:

    Ska man få som man vill underlättar det att smöra för rätt sida.

Kommentera

