Vecka 38

Så där ja! Nu är jag inne i fasen ”två veckor före – två veckor efter”. Vilket betyder att bebis kan komma när som. Men bara för att jag varit helt inne på att denna bebis kommer vilja titta ut tidigare än beräknat lär den väl hålla sig kvar där inne till nästa år.

Idag var jag förbi Mama Mia. Alla värden var på topp. Ingen UVI. Och huudet är fortfarande nedåt. Fast inte fixerat. Än. Och lär nog inte fixera sig heller denna gång, trodde barnmorskan.

Dagens…eller veckans nya gravidkrämpa är att det hugger till som fan ibland i mitt bäcken. När jag är ute och går måste jag ibland stanna och stå still ett slag. Lite som en staty. Det gör så jäkla ont. Men släpper efter en stund.

Bob har hicka minst en gång om dagen. Då hoppar hela magen. Jag tycker så fasligt synd om honom. Hicka är superjobbigt. Och lilla Bob hickar både mycket, fort och läääänge.

One Response to Vecka 38

  1. Sandra skriver:

    Oj oj vad det e nära nu! Så spännande… Önskar dig lycka till redan nu, för vem vet, det kanske händer i natt :)

Kommentera

