Vecka 38 – i väntans tider

Herman och jag myser i väntan på rätt datum.

Å vad jag väntar. Fast jag är inte helt säker på VAD exakt jag väntar på. Fortfarande är det ogreppbart att vi ska få en bebis till. Hur ofta jag än säger det.

Men jag väntar…och väntar…och försöker hitta på en massa saker för att bebisen ska tröttna på att vara där inne. Men den verkar trivas väldigt bra.

I söndags väntade jag INTE för då var det den 6:e. Ingen bra siffra. Man vill ju ha ett snyggt födelsedatum liksom. 110206. Inte bra. 110207 MYCKET BRA! Just nu tror jag inte jag har något närliggande datum som jag inte gillar men den 8:e är inte lika bra som den 7:e eller 9:e. 10:e känns sådär men 11:e är ju ganska fint. 13:e vill jag inte av bara farten att det råkar vara just 13. Och 16 går fetbort. Då kommer jag sitta hemma och knipa.

Magar i väntans tider…Systeryster ligger 7 veckor efter. 110412…helt ok.

6 Responses to Vecka 38 – i väntans tider

  1. Anna skriver:

    Åh vad avundsjuk jag blir. Inte över att vara gravid, nej tack! Men över att få vänta barn samtidigt som syrran.
    Jag och mina systrar har ju verkligen lyckats pricka in 3 generationer (särskilt med tanke på att det bara är 16 månader mellan oss). Storasyrran har tonåringar, jag skolbarn och tredje syrran småbarn…

    Ni ser jättefina ut båda två.

  2. Moster skriver:

    Gillar du bara udda datum? Jag kan varmt rekommendera (11)0218, annars! Så kniiip gärna litelite till…

    • Tove skriver:

      Jamen 18 är ju din dag! Den kan han ju inte ta. Fast ni kan ju ha kalas ihop sen förståss. Men udda är lite bättre, eller hur? 11, 17, 27. Snygga siffror.

      • Moster skriver:

        Äsch – har redan förstått att från och med nu kommer min födelsedag alltid hamna i skuggan av Bob’s dag. Jag gillar de mjuka runda jämna siffrorna 2,6,8,10. Å andra sidan är ju 110211 ganska coolt – grejjar ni det?

      • Tove skriver:

        Klart vi klarar! Jag ska hoppa på madrassen hela dagen den 10:e så borde ha väl vilja trilla ut efter det?

  3. Sophia skriver:

    Jag är också fascinerad av datum! Nu ska vi inte ha en bebis till men annars skulle jag försöka pricka in 20.11 2011.

    Jag håller tummarna för 15:onde, jag behöver nåt annat att tänka på just det datumet.

    Kram

Kommentera

