Vecka 39 – mys med stor mage

Lilla vattkopps-Herman sitter i knät. Mest hela dagen. Får jag sitta hos dig, mamma, frågar han. Och jag bah: jaaaaaa, min lilla korvprick, kom och mys. Och det hade ju varit extremt mysigt om inte min stora mage varit enormt i vägen. Så Herman bökar och jag bökar och benen somnar och bebisen INNE i magen bökar och tillslut tröttnar Herman och kliver upp på magen och trillar över axeln.

Sen vill Herman sova nära nära hela natten. Och jag lägger mig med näsan i hans nacke och snosar. Så otroligt gosigt. I 3 sekunder. För sen är magen i vägen och gör ont och bebis vänder på sig så hela bäckenet känns ömt och tillslut är jag tvungen att vända på hela mig och knuffa bort Herman mot etterstupet på andra sidan sängen. Ändå vaknar jag av att Herman och jag ligger dikt intill varandra på ytterkanten av min sida. Han har lyckats knuffa sig tillbaka och försöker (omedvetet..hmpf…man undrar..) knuffa MIG ur sängen.

Kommentera

