Vecka 40

Nej nej, ingen bebis. Magen blir större och större och snart spricker den nog i en av streckmärksskårorna. Då kan vi plocka ut bebis därifrån. Om det nu ligger en bebis däri. Jag börjar bli tveksam.

Var så himla säker på att den här skulle trilla ut ca 3 veckor i förtid. Så i tre veckors tid har jag väntat och väntat men ingen bebis i sikte. Herman var 3 dagar efter beräknad dag. Idag är det 2 dagar efter beräknad dag…vi får se när den här tjockisen (för det lär det vara) tänker sig att titta ut.

En dryg vecka hemma med vattkoppor och jättemage. Nu är jag trött på att gå här och vanka. Idag tänker jag ta med mig familjen ut på långpromenad (igångsättningsknep?). Och eftersom det antagligen fortsätter vara minst 10 minus ute under dagen får jag ta en långpromenad i Skärholmens shoppingcenter istället. Smart idé.

Idag är jag dessutom inspirerad av filmen ”Silk Stockings” som gick på TCM i morse. Den är ganska dålig förutom en scen där den kvinnliga ryska spionen (som normalt är stel och grå) har köpt vackra kläder och smycken och dansar runt i sitt hotellrum och klär på sig. Det är skirt, rosa, spetsar, strass och silke…mmmmm. Kan sånt månne finnas hos Skärholmen?

Ojoj, här åker den vulgära tyllkjolen fram. Hur ska det gå för vår ryska spion?!

4 Responses to Vecka 40

  1. Hans Gordon skriver:

    Bebis levereras på tisdag, runt 18:30. Allt ser bra ut från min horisont men å andra sidan ser jag inte så mycket härifrån. Annat än vita vidder och is som ibland sakta sprängs i flak av Cementas fartyg.

  2. Sandra skriver:

    Den som väntar på något gott… Sorry, kunde inte låta bli : ) Be Herman skrika högt åt lillebror att komma ut. Har för mig att det fungerade på Noi : )

Kommentera

