Akut-Bob

Nu är Bob och jag på väg till Bobs andra besök på SÖS barnakut. Det låter mer akut än det är. Spädisar som Bob är inte välkomna på vanliga vårdcentralen utan måste till barnakuten istället. Nu ska vi återigen in och kolla hosta och väsig andning. Antagligen kommer han varken hosta eller väsa när doktorn kommer och hon kommer friskförklara honom samt sätta en prick i protokollet med tillhörande text: överneurotisk mamma, bör ej släppas in något mer. Och så kommer Bob hosta ut lungorna ur sig lagom till vi kommer hem. Typiskt barn att alltid bli symptomfria så fort man träffar läkaren. Så skulle jag aldrig bete mig. Trots det brukar de friskförklara mig med…eller sjuk…beroende på hur man ser det…

5 Responses to Akut-Bob

  1. Anna skriver:

    Men om han blir frisk av besöket kan man ju säga att det funkar? Eller?

    Har sett samma under inträffa när jag själv suttit och väntat på barnakuten – stirriga föräldrar med bleka apatiska barn förvandlas till generade föräldrar med glada lekande barn.

    Tycker ändå det verkar som om du blir väl behandlad på Sös, dvs de tar dig på allvar. Han är ju faktiskt pytteliten ännu och det är RS-tider, så fortsätt söka när DU tycker det behövs.

  2. guldmor skriver:

    Lille skrutten. Hoppas det blir som du tror. Bättre det än att han faktiskt ÄR riktigt dålig. Pussar till er.

  3. Sandra skriver:

    Hoppas allt visar sig vara ok. Helt rätt att kolla – så många ggr man känner sig orolig ska man söka vård, sade en barnläkare till mig. Och lille Bob är ju dessutom nästan nyfödd. Hoppas han blir frisk snart. Kram!

  4. Tove skriver:

    Tack för stödet. Ja, det känns faktiskt bra att kunna åka in när man är orolig. Nu känner jag mig lite lugnare trots att Bob inte är bättre ännu.

  5. […] leksaker och en lördagsgodispåse i väskan och drog till vårt favvoställe på Söder: SÖS. Denna gång dock till […]

Kommentera

