Host host kräääk

Bob blev hemskickad från akuten efter 3 timmar (igen) och efter att en doktor konstaterat att han ÄR förkyld, han HAR hosta och han VÄSER när han andas. Men det går inte att göra så mycket när de är så små, mer än att droppa koksaltlösning i näsan. Denna gång tog de även ett RS-prov (som visade negativt).

MEN:

om han får blå läppar och/eller tunga

får feber (38,5 grader eller mer)

slutar amma och bara koncentrerar sig på att jobba med andningen

blir hängig och bara sover

DÅ måste vi åka in med honom igen.

Annars är det bara att vänta ut. Det kan bli segdraget, sa doktorn. Och så har han ju syskon på dagis så han lär nog vara så här ett tag.

Jahapp juhupp. Så åkte vi hem.

TACK snälla farmor som väntade och höll oss sällskap igår kväll!

Väl hemma när vi skulle sova fick Bob värsta hostan, värre än tidigare och fick knappt luft mellan hostet. Flera gånger. Jag vågade tillslut inte låta honom ligga på rygg bredvid mig, trots kudde under huvudet för att få upp honom något. Det slutade med att vi sov på soffan bägge två. Jag lite halvsittande och Bob på mage mot min mage. Supermysigt men inte helbekvämt men vi var båda så trötta så vi sov gott ändå.

Idag har han fortsatt med rosslingar och hosta och så kaskadspyan av slem och mjölk som då och då kommer upp vid hostningarna.

Stackars lilla Bob.

One Response to Host host kräääk

  1. Anna skriver:

    Håller med, stackars lilla Bob. Det är en tuff period för nyfödda småsyskon. Axel och jag sov många nätter sittande i soffan. Han på mitt bröst och jag hela tiden lyssnande med minst ett öra på andningen.

    Men snart är det vår, hoppas jag…

Kommentera

