Bästa vänner

Sen Bob kom har Herman och jag klippt navelsträngen oss emellan. Istället har Herman och Lelle utvecklat ett nära samarbete. Nuförtiden lagar de mat, bakar, diskar, bygger kojor, leker med bilar, tvättar bilar och gör annat roligt ihop. Allt medan jag och Bob sitter i soffan och tittar på.

Yeah right! så intresserade är vi inte av den andra familjehälften. Vi är istället grymt upptagna med att spana in Project Runway, som har blivit min och Bobs bästa vän. Just nu bekantar vi oss med deltagarna i säsong 7.  Det är alltid roligt med nya kompisar. Speciellt om de kan sy kläder av bildelar eller tidningspapper. Jag har en hemlig förhoppning om att Bobs undermedvetna ska snappa upp allt och sen när han blir typ 3 eller kanske 10 då… så kommer han kunna sy fabulösa kläder åt mig.

Visserligen gjorde jag samma sak med Herman och Top Model under våra amningsstunder för drygt 3 år sedan. Men Herman ogillar skarpt när jag fotar honom så det verkar ha gett motsatt effekt där… hmmm…

Kommentera

