På väg till dagis

För att fortsätta på förra inlägget…Herman:

Vad är det där?

En sopborste.

Varför står den där?

För att man ska kunna sopa bort grus.

Grus?

Ja, grus.

Varför då?

För att det ska bli rent?

Bli rent?

Jaaaaa.

Men vad är det där gröna?

Jag vet inte.

Vet du inte, mamma?

Nä.

Varför vet du inte?

Jag vet inte allt.

Vet du inte allt?

Nä.

Men varför då? Vad är det där? Vart ska de? Varför är det en vante där? Vad sa du, mamma? Vem var det som skrek?

Jag var helt slut när jag kom till dagis. Och så fort jag öppnade grinden till gården for en blond liten 2års-tös ut på en plastmotorcykel i ca 150 km i timmen. Ner för backen och ut på trottoaren. Och ingen dagispersonal uppmärksammade det hela så jag lät det vara.

Eller nä. Jag skrek ”NI HAR EN RYMLING!”. Och efter 7 gången hörde de mig och sprang efter tösen och hämtade hem henne.

Sen gick jag hem. Medans Bob låg i vagnen och bah: Men varför gjorde du så, mamma?

Men varför gör du sådär, mamma?!

6 Responses to På väg till dagis

  1. Sandra skriver:

    Hahaha! Tur att jag har din blogg Tove. Dagens skrattgaranti liksom.

  2. Hans Gordon skriver:

    Jag sulle uppskatta om även Hermans föräldrar vände sig till mig med alla deras livsviktiga frågor. Läroprocess, kallas det, eller lite finare: en edukativ process. Självklart kommer jag att ha svar på precis allt. Särskilt Lelles frågor.

  3. Sandra skriver:

    Kunde inte låta bli att skratta vid hämtning på fs idag. Möttes av en lapp som manade om uppmärksamhet vid grindöppning. Kan det ha ngt med ovan beskrivna händelse att göra, tro? : )

Kommentera

