Stora projekt kräver massor av förberedelser

Jag hatar att laga mat. Eller åtminstone så tror jag att jag hatar att laga mat. Å! så mycket att tänka på. Som att allt ska klaffa. Bli varmt samtidigt. Bli klart samtidigt. Ingen ingrediens ska bli utanför och känna sig utmobbad och kvarglömd i kylskåpets bottenlåda. Och så ska inget brännas fast, kokas över, vara rått utanpå och bränt innuti…nej, jag menar tvärtom…

Och jag har haft sån rackans tur. Lelle GILLAR att laga mat. Och jag gillar Lelles mat. A match made in foodheaven! Men enough is enough liksom. Nu har Lelle lagat mat åt mig nästan varje dag det senaste året (innan dess lagade jag mat minst 1 gång i månaden så de åren räknas inte). Nu är det Lelles tur att bli kulinariskt uppvaktad…åtminstone 1 gång i månaden…Så imorgon ska jag laga mat!

Jag vet att jag kommer förtränga det in i det sista och så står jag där i köket och får välja på frysta färdigrätter att tina eller en plastkorv med risgrynsgröt att värma upp. Så nu har jag slagit tag i saken redan i kväll och letat upp receptet, skrivit inköpslista, inventerat kyl, frys och skafferi samt försäkrat mig om att vi har frysta färdigrätter hemma IFALL det kulle gå åt pipsvängen.

Återkommer med resultat.

Om vi inte ligger magsjuka efteråt.

Tur att jag bara dricker mjölk, tycker kanske Bob.

2 Responses to Stora projekt kräver massor av förberedelser

  1. Ulrica skriver:

    Det kommer att bli succé! Börja enkelt och avancera senare! Ett litet tips! All lycka till! Kram

  2. Anna skriver:

    Kinkiga barn har förstört min lust för matlagning. :-(

    Vi kör lite varannan vecka här (förutom att C tar alla helger…). Min vecka blir det matkasse. Då kan det vara rätt kul, man har alla ingredienser och ett recept att följa steg för steg. När barnen sen gnäller och petar i maten så har jag lättare att rycka på axlarna åt det. Det är ju inte jag som bestämt vad vi ska äta.

Kommentera

