Fritt för egna tolkningar

Visst är det skönt när det är städat?
Innan jag hade familj så hade jag katter,
då var det &så städat i ca en kort stund
innan det var tillbaka till utgångsläge.
Dvs stökigt.
Ibland tror jag att vi ska kunna få ha vardagsrummet
som just vardagsrum, ska sätta P för Hermans &
Bob’s saker i vardagsrum & hall tänkte jag.

P som i Parkeringsplats?

Det där med P tolkar somliga på sitt sätt,
och börjar leka med våra leksaker istället.

Bob, du får ta mamma's Äpple dator.

One Response to Fritt för egna tolkningar

  1. Claes skriver:

    Jag tror att leksaker följer samma spridnings lagar som det mesta i naturen, de förflyttar sig till ett område där koncentrationen är lägre. På samma sätt som kylan rinner ut ur kylskåpet när man öppnar kylskåpsdörren, rinner leksaker in i ett nystädat vardagsrum ända till dess att man har lika mycket leksaker i vardagsrummet som i barnens rum.

Kommentera

