Fobier

Hurra nu är det vår och solen värmer om det inte blåser och det är friskt och skönt på promenader med barnvagnen och det börjar bli grönt och blommor och saker som lever och som krälar eller flyger eller ålar kommer fram fast jag är så vansinningt ormrädd och är det inte säsong för ormar just nu?

Så på väg till dagis och jag bah iiiiiiiiiiihhhhhh!

6 Responses to Fobier

  1. Hans Gordon skriver:

    Jag ber bara få hänvisa till Sigmund Freud. Men har är ju tyvärr död sedan dryga 70 år tillbaka, men det finns ju även nutida psykoanalytiker. Att beställa tid hos.

    • Tove skriver:

      Tack, Hans. Jag ska fundera över ditt råd. Men har jag inte gått i terapi hos er i ca 35 år och ändå är jag fortfarande ormrädd?!

  2. Anna skriver:

    Just den ormen ser väldigt giftig ut.

    I den fundamentalistiskt kristna ort i Småland där jag växte upp, var det en självklarhet att man var rädd för ormar. Det är givetvis arvet från Adam & Eva.
    Kanske är det en protest från min sida att jag själv inte har svårt för ormar?

  3. Anna skriver:

    Vi ska se till att klippa gräset jättekort tills du kommer.

  4. Hans Gordon skriver:

    På Årsta kommer vi att köra ormkramarövningar i sommar. Kram, kram, puss, puss. Sånt kommer att göra susen mot ormfobier. Övningarna kommer att ledas av Herman och Lelle. Och jag tittar på och tar emot arvodet.

Kommentera

