Min helt upp-och-neriga natt

Herman sover hos mormor och morfar inatt. Eftersom Lelle är i Riga och jag inte gjord att vara tvåbarnsmor ensam (tydligen). Bob och jag skulle få en egen myskväll istället var det tänkt. Men så tajmade det sig så bra att Hermans guldmor skulle komma upp till Stockholm just inatt. Så vi erbjöd henne att sova hos oss. 23.45 skulle hon anlända till Stockholms central och sen komma direkt till oss, äta mackor, dricka lite te och sova.

Så himla mysigt.

Så Bob och jag planerade att sova lite extra på kvällen så vi skulle orka med våra nattliga äventyr. Bob somnade strax efter 18. Jag någon timme senare. Nu är klockan kvart i tolv, mitt i natten, Bob sover fortfarande stenhårt och guldmors tåg är en timme försenat.

Jag är helt groggy efter kvällssömnen och har gått runt i lägenheten och bäddat om Hermans säng och det känns helt weird att det är mörkt ute och alla andra sover.

Bob lär väl dessutom vakna när som och vara superpigg och superhungrig och vilja amma och sen leka i 5 timmar på raken. Han har sovit nästan nonstop i 6 timmar nu. Vilket i sig är bra fast lite dålig tajming att kl 1 mitt i natten blir morgon för honom. Hoppas han har supermycket sömnbehov. Det har jag.

Nu måste jag ta en nattmacka och kolla någon såpa och vänta in guldmors mysiga besök.

Mitt-i-natten-tove mitt i soffan mitt emellan nattmackor och tvsåpor.

2 Responses to Min helt upp-och-neriga natt

  1. guldmor skriver:

    Tåget kryper fram, tydligen har det vari ”brott” på rälsen vid nån köping idag. Jag känner mig farligt nära att begå något ”brott” själv. När sj är mer änn en timme sent får man hela biljettbeloppet tillbaka, men min biljett var billig! Och jag är vaken! Suck! Längtar efter er, snurriga typer.

Kommentera

