Lite familjemys såhär på helgen

Två man ner för räkning! Bob somnade under en snuttefilt och Herman somnade på golvet. Strax efter lunch. Äntligen två sovande barn samtidigt. Och vad gör vi vuxna då? Precis samma sak som alla andra mammor och pappor med småbarn där ute gör. DÅ passar vi på. Att STÄDA! Jag i badrummet och Lelle i köket. Gneta gneta gno, skura, putsa, torka, glänsa! Och så tar vi en välförtjänt kaffe på det.

Innan städfröjden och sömnen tog över gick hela familjen och invaderade SATS. Även där på skillda håll. Lelle i gymmet, jag i träningssalen och så boysen på MiniSATS. Jag gömde mina strumpor i bollhavet, sa Herman stolt när vi kom och hämta honom. Jaha, sa jag, men har du de med nu då? Nä, bollhavet är jättestort, sa Lelle lite uppgivet.

One Response to Lite familjemys såhär på helgen

  1. Farbror Claes skriver:

    Hoppas att bollhavsfiskarna är mätta nu.

Kommentera

