En bra start på dagen måste inte innehålla cornflakes

Vilken tropisk hetta vi har. 22 grader ute och klockan är inte ens sju på morgonen. Luften står stilla och nerför näsan rinner en svettdroppe. Macka och te i soffan framför morgontv. Sen på med springkläderna. Bob lyckas med konsten att smygbajsa medan jag knyter skorna så jag märker det inte förrän vi står i hissen. Jag får börja träningen med ett blöjbyte. Klockan 8 träffar jag grannen utanför grinden. Vi dividerar om hur vi ska lägga upp det hela och bestämmer oss för att ta alla trappor på en gång. 4 varv plus två drygt halva varv. Grannen klarade alla 6 varv. Upp och ner för alla trappor. De sista trappavsatserna går segast. Och när man springer ner igen känns låren stumma och opålitliga. Bob ligger i vagnen och väntar. Sen avslutade vi med ett varv runt kvarteret. Inte särskilt långt, ändå gick jag sista biten. Efter duschen hemma är jag totalt genomsvettig. Jag gråter inte, jag bara svettas säger jag när Lelle kommer in och ser mitt drypande ansikte. Och så är jag jättestolt över min braiga start på lördagen.

Kommentera

