Vissa dagar

Dagen startade som en sån där jävulsdag. Bob bara gnällde och Herman vägrade göra som jag ville. Eller som han själv ville ibland oxå. Jag tappade allt tålamod redan innan jag gick upp på morgonen och tyvärr hade Herman oxå tappat sitt. Det vart bara gnäll gnäll gnäll och tjat tjat tjat från oss båda. Medan Bob krävde på uppmärksamhet mest hela tiden. Det eskalerade och utlöstes i gråt och tandagnissel från oss alla tre. Sen tog vi vårt pickopack och drog till Arkenparken. Hermans kompis kom väl förberedd med filt, badbyxor i dubbel uppsättning, handduk och badring. Jag hade glömt alla bra-att-ha-saker hemma men fick åtminstone med mig det allra viktigaste. Chokladrånen. De smälte sakta i solen och lämnade fina bajsbruna fläckar lite här och där. Jag hade även glömt smörja Herman med solkräm och solen lämnade därför även den fläckar (av det lite mer rödrosa slaget) lite här och där på både mig och Herman.

Sen tog vi Bob till BVC. Han är fortfarande ett A-barn men numera ett något magert A-barn då han bara hade gått upp 200 gr på en månad och därför hamnade strax under medelstrecket. Jag trodde det kunde bero på att han är så otroligt bra tränad och numera kan vända sig från både mage till rygg och rygg till mage. BVC-tanten såg inte lika övertygad ut men godkände ändå den lilla viktuppgången.

Efter det vart det kaffe på Vinterviken trädgårdskafé med Line och kusinerna. Jag köpte en vattenmelonskiva och kaffe och Lelle kom förbi på motorcykeln och sen gick vi hem och började laga mat och hade helt glömt bort att farmor skulle komma. Så vi stod och gapade ett tag när vi såg henne i entrén tills vi kom på att hon ju skulle vakta Bob idag så vi kunde övningsköra.

Jag körde SKITBRA förutom i en rondell där någon argsint gubbe tutade på mig. Bara för att jag körde in liiiiite för nära honom. Han hade bergis oxå tappat tålamodet innan han gick upp på morgonen.

Sen vart det fredagstacos en torsdagskväll och nu har Bobbel somnat och Lelle och Herman läser sagor och balkongdörren står vidöppen och jag sitter i soffan i linne och trosor och dricker vitt vin och äter smälta chokladrån och skriver på bloggen och surfar runt på nätet och sommarvärmen strålar in och min mindre lyckade morgon flyger ut genom balkongdörren och bort och kanske blir i morgon ännu bättre än idag.

One Response to Vissa dagar

  1. Ulrica skriver:

    Dagen flög ut… Så vackert det blev på slutet!
    Ja, vissa dagar. Jag kände liknande idag när inget ville sig. Kvällen blev dock super!
    Ha det! Kram

Kommentera

