Size zero inför beach november 2011

I november ska jag komma i den där helbaddräkten som just nu är för stor, kanske Bob tänker.

 

Bob har börjat vakta vikten. Första veckorna la han på sig så att han hoppade från mittersta linjen på viktkurvan upp till den strax ovanför. Men sen några veckor tillbaka har vikten dalat ner under mellanstrecket. Det gör honom i och för sig ganska lätt att bära på men mig något orolig över att jag råkat förvandlat mjölken i brösten till vatten. På BVC säger de dock att vikten är helt normal och bara om jag vill kan jag sticka till honom lite kvällsgröt. Men vill jag det? Är jag verkligen helt redo för nästa steg? Shh…säg det inte till någon men lite hoppas jag ju i smyg att Bob för evigt ska vara min lilla spädbebis. Men det säger jag ju inte till folk. Istället säger jag: Ja uj uj uj vad tiden rusar. Det går så fort. Skönt att den krävande bebistiden snart är förbi. Och lika snart är han 15, blekfet och har snus under läppen (tydligen förväntar jag mig en mycket charmerande ung man). Men nej, jag är inte redo. Kvällsgröten får vänta en vecka eller sju. Just nu får Bob fortsätta vara min lilla spädis. En liten, liten stund till. För uj uj uj det går ju så rasande snabbt ändå.

Utveckling. Oj, jag hade visst fötter! Det var nåt nytt. 

Kommentera

