Busiga Bob i Bangkok vägrar sova

Han har visserligen sovit tre gånger under dagen men det var korta stunder och sen har han varit uppe och ränt däremellan. Så när vi kom hem runt tio-tiden på kvällen var jag säker på att lite amning skulle få honom i säng. Asfel. Lika fel igår som idag. Båda kvällarna har han varit ganska ointresserad av amningen och istället har han jagat efter min mobil som jag ivrigt försökt gömma undan Bobs dreggelgap. Kvitter kvitter sitter han i sängen och vispar runt med sina små armar. Så jäkla glad är han. Och han sjunger lite medan jag förtvivlat försöker få ner honom i varv. Bärsele på. Gunga gunga gunga men då blir Bob bara asförbannad. Vafan måste jag sitta här för medan du går runt och hoppas på bättre tiden, gastar Bob. Till slut ger jag upp bärselen oxå och går runt och gungar honom på axeln. Först är han glad sen blir han arg. Han är så trött och så förbannad och skriker och sjunger sin klagosång om vartannat. Så fort  jag försöker mig på att titta på datorn under tiden vrålar han till ännu hårdare och ännu högre.

Men nu är klockan midnatt och ÄNTLIGEN somnade han.

Igår var det likadant. Då skyllde vi på den sena islatten jag druckit. Ojoj kaffet håller honom vaken, bäst att inte dricka det efter kl tre på dan. Så idag höll jag mig borta från latten (tog en glass istället), men vad hjälpte det?!

Tur att han är så söt.

Vagnsoveri. Förstör mammas nattsömn.

 

5 Responses to Busiga Bob i Bangkok vägrar sova

  1. Såere skriver:

    Men lägg av vad söt han är. Och Herman med förstås!

    • Tove skriver:

      Ja han är ju det. :)
      Tror bebisar är skapta så för att man ska förlåta dem när de kräks på en! Eller annat.
      Fast det finns ju ganska många fula bebisar oxå. De kanske inte kräks eller är jobbiga?

  2. Anna skriver:

    Du ska se att han får ordning på sömnen lagom tills ni ska hem till Sverige igen, och då får ni börja om igen med tidsomställning. :-D

Kommentera

