Isprinsen

Igår försökte vi jaga rätt på julkänslan. Den har svårt att infinna sig i 27-gradig värme. Trots glittriga granar och andra dekorationer lite överallt. Just denna silvergran står i vår reception. Herman blir glad varje gång han ser den och utropar: DEN ÄR KVAR!

Trots värmen ligger det is på vissa ställen i Bangkok. Jag trodde först att Herman skulle ge upp 3 sekunder efter att ha kommit ut på isen men…

…efter 4 varv runt rinken var han nästan en fullfjädrad konståkare. Nästan.

Som vanligt fanns det lite förbud. Tur att Herman är så lång! Och jag berättade inte att jag har astma.

Och så vart det hårklippning. Och slingning. Jag hade egentligen tänkt färga hela håret men det vart lite missförstånd och eftersom jag inte helt litade på frisörens skicklighet kändes slingor bättre. Gummihätta med virknål, äkta 80-tal. Jag bad de bara klippa så lite som möjligt, jag vill ha långt, sa jag. När jag kom därifrån låg halva kalufsen kvar på golvet. Jag vet inte riktigt vad han gjorde men han lyckades klippa ur håret något enormt. Nu är det långt fast kort. Känns skitskumt. Och så plattfönade han det. Har inte vågat mig på att blöta upp det än. Kan ju bli jätteknasigt när det lockar sig.

Bob lyckades sova genom middagen så han fick gatumat inköpt på hemvägen. Kyckling- och biffspett med ris.

Kommentera

