Går sönder i kylan

Idag är det sådär isigt vitt utanför fönstret. Så träden blir otroligt vackra. Nu sitter jag iochförsig på mitt kontor UTAN fönster men imorse fick jag en glimt av de vackra, sirliga grenarna.

-17 grader ute.

Fredag. Idag ska min nya hemsida bli klar. Jag älskar att koda. Kan fastna så timmarna rinner iväg. Lägger till portfolion och justerar typsnitt. Jag har en torrspricka på ena fingret, just det finger som jag mest använder vid datorn, märker jag. För det gör ont. Försöker strunta i just det fingret men då går allt så långsamt så långsamt.

Idag ska vi åka till Malmö. Vi packade igår och lyckades med konsten att få med oss lika mycket som när vi skulle till Thailand i tre månader. Nu står två sprängfulla väskor på golvet där hemma. Kanske borde vi inte packat ner Herman och Bob? Men det kommer ju bli skönt på tåget ner.

Nej, men ärligt talat, vad mycket man måste ha med sig…ifall att…ombyten, blöjor, leksaker, träningskläder. Man vet ju aldrig när andan faller på för ett kulbanebygge, bäst att ta med den oxå. Kulbanan. Och så kanske det är bra med leksaksambulansen. Ifall man skulle få hjärtsvikt av allt tungt bärande. Skickade just ett sms till min man därhemma: ”Sprit!  packa ner. Puss!”. Man vet ju aldrig när andan faller på som sagt.

Mrs. Potatohead vet vad som är viktigt att ta med på resan:

 

Kommentera

