Vems dag var egentligen sämst?

Dagens tistel går till den asiga idiot som körde min buss hem idag. Vid ett övergångsställe på Hägerstensvägen kör han nästan på en pappa med två barn. Chaffören bromsar plötsligt bussen, öppnar dörren och ropar argt till pappan: ”vad håller du på med?!”. Pappan kliver ilsket fram till dörren och försöker förklarar för chaffören att han måste stanna ordentligt och inte sakta åka över övergångsstället när några är på väg över. Tänk om min son trillat mitt på?
Men vad är det med dig, har du en dålig dag eller, skrattar chaffören till svars, stänger dörren och åker vidare.

Jag blev så upprörd så jag ringde SL och skvallrade.

3 Responses to Vems dag var egentligen sämst?

  1. Anna skriver:

    Omg… Jag blir också upprörd. Bra att du ringde.

  2. Hans Gordon skriver:

    Precis rätt. SL ska definitivt ha in klagomål av den här typen.

  3. Anja skriver:

    Bra ringt, Tove! Så borde jag också ha gjort, vid flera tillfällen.

Kommentera

