Superhurtig start på partydagen!

20120818-132422.jpg

Vissa dagar startar lite mer pulshöjande än andra. Som i går morse, till exempel, då Herman väckte mig med de ömma orden: här, mamma MAMMA, kan du ta mitt plåster som åkt av!!!

20120818-132449.jpg

Idag höjde jag pulsen genom att jogga runt Årstaviken. Det blev en mil typ. Min första. Jag vart lite svettig. Det är sånt man får ta.
Jag vet faktiskt inte om jag hade klarat det utan systeryster som var med och flåsade bredvid. Hade kanske sprungit rätt in i en av kolonistugorna på vägen för en kvick tupplur annars.

20120818-132833.jpg
Och när jag nästan var hemma stod RobinsonAnna där och bah: yeah, you DID IT!
Men nu! Mot landet och efterlängtade kräftskivan. Lelle har som vanligt stått i köket och skapat. Jag har som vanligt suttit bredvid och stirrat (förutom när jag var ute och sprang då…)

20120818-133050.jpg
Riddar Bob

Barnen är avkastade hos några på vägen tillsammans med packning som skulle kunna räcka för ett år. Typ. Och nu bah: slurp sluuuurp tillsammans med bästa vännerna!

20120818-133222.jpg
Riddar Herman

Kommentera

