Lets deal!

Jag: Om du gör det där tio gånger så kan du få en present.
Herman: Nej men jag har en bättre idé, mamma, om jag gör det tre gånger får jag en present.
Jag: Okej, jag kan deala med dig – om du gör det sju gånger får du en present.
Herman: Ja, så kan vi göra…eller nej förresten, tio, mamma. Tio gånger så får jag en present.
Jag: Okidoki, så gör vi.

Utöver detta:
Idag hyr vi bil och sightseear Brac.
Bob vägrade äta frukost.
Herman åt chokladgegga till frukost.
Jag med.
Stranden består av vackra stenar.
Vattnet är så klart att man kan se ner på djupet hur långt ut som helst.
Andra dagen såg vi en kvinna som höll på att drunkna.
Badvakterna såg henne inte så vi fick ropa att de borde vara mer uppmärksamma på vad som hände där borta.
Man kan åka ett guligt minitåg mellan Zlatni Rat och Bol. Det tar 8 minuter och guppar och skumpar och spelar musik.
Min Iphone funkar inte här. Men jag har inte abstinens efterom jag läser Hungerspelen istället.

Kommentera

