Allt mitt är ditt!

Det är inte lätt att va liten fast större än minst.

Först fanns bara Herman. Och då sa vi: å, vår lilla gosse, alla dessa prylar är dina, BARA dina! Böckerna, bilarna, pusslen. Rummet är ditt, sängen är din und so weiter (eller vad det heter).

Sen kom Bob. Och Herman tyckte: Nä, Bob, det där är faktiskt MIN helikopter, nalle, bok, trumma, soffa, bebis.

Men så är det ju inte. Och stackars Herman måste dela med sig.

Och så i morse: om inte ni flyttar Bob från soffan så tänker jag inte äta någonting till frukost!

20120919-091309.jpg
Vi vart till slut tvungna att bygga en mur. Man vill ju inte att barnen ska svälta. Men för att statuera ett exempel samt lära barnen hur det fungerar i den verkliga världen har vi nu döpt soffsidorna till öst och väst. De som sitter på västsidan får mat i överflöd, de på öst får äcklig gröt (vilken helst inte ska ätas i soffan).

One Response to Allt mitt är ditt!

  1. MissJuvenile skriver:

    Klockrent! Det tipset med öst och väst i soffan ska jag ta med mig när det blir dags för mig att bilda familj!

Kommentera

