Nejmenhejsan maten! Vad kul att se dig igen. Not.

Bob är magsjuk. Vi har hunnit smitta ner dagis, hela Aspudden, sickla, västermalmsgalleriabesökare samt enstaka andra personer som råkat komma i vår väg innan vi fattade att han verkligen verkligen var magsjuk. Ibland räcker det tydligen inte med diarréblöjbyten 8 gånger om dagen. Man måste lägga på en spya oxå. Eller tre.
Så okej, idag är Bob magsjuk. Sen en vecka tillbaka.
Och som den goda mor jag är till mitt barn väljer jag att ta det lugnt med honom idag. Så vi tittar på såpor på tv 3 och så ger jag honom chips.
Jag känner att jag borde vinna något sorts bra pris. Mamma of the year kanske…

20121001-105833.jpg
Fast man borde fasen få pris ibland. När man klarar sig ur situationer att byta blöja på en magsjuk 1-åring fast man glömt blöjväska med innehåll hemma. Och hur man får upp en nerkräkt unge från garaget utan att kladda ner sigsjälv eller någon förbipasserande granne.

Kommentera

