Vita arkivet…

Å, alla dessa trevliga samtalsämnen man kan ha med en snart 5-åring…

– Mamma, när du har dött, då ska jag sätta en staty av en hund vid din begrav.
– Oj då! Vad fint. Men jag gillar ju inte hundar så mycket. Kan jag inte få en staty av något annat istället?
– Jo, det kan du…hmm…då ska du få en staty av en köttätande dinosaurie.
– Nämen så trevligt. Ja, det vill jag ha!
– Och så ska jag sätta dit en svensk flagga. Den ska sitta på dinosauriens huvud.
– Jaha.
– Och så ska det vara en text där det står: det här är Hermans mammas begrav.
– Åååoooj, vad fint.
– Och så ska jag ställa dit en kanon ifall det kommer tjuvar för då bara boom krasch bang och tjuvarna bara uhhhaaaaaääää….
– Fast du, Herman, behövs det verkligen en kanon oxå? Tror du inte det räcker med en staty av en köttätande dinosaurie för att skrämma bort tjuvarna?
– Näää, det ska vara en kanon som skjuter kantiga stenar. Mamma, man kan dö om man får en kantig sten på sig. Och så kommer polisen och bara frågar: var det du som dödade tjuvarna? Och då säger jag: ja, jag vaktar min mammas begrav!

20121103-142324.jpg
Sådärja, om jag dör före er, kära läsare, kan ni hjälpa Herman att fixa så det blir sådär fint vid min grav?

Kommentera

