De tvära kasten

Ibland kastas man lite för snabbt mellan dröm och verklighet. Igår satt jag till exempel på världens bästa restaurang (bokstavligt talat) med mina föräldrar och med min syster. Vi njöt av spännande, utsökt mat och drack nittielva olika viner. Och så tumlade vi runt på Ströget efter dansk gullighetsdesign.

Idag stod jag istället i ett skogsbryn och grät floder för dagislämningen varit så jobbig. Jag har skällt på Herman, hulkade jag fram genom telefonen till Lelle, snyft snyft hulk hulk…och sen fick han ett lock på huvudet… Jamen han kommer över det, lugnande Lelle mig, drick massa vatten och kaffe så går det över.

Så nu sitter jag och hinkar kaffe och vatten och försöker komma i kapp mig i arbetslivet.

I morgon har jag en plan på att hälsa på kungen och drottningen och dricka te men jag gissar att de inte kommer släppa in mig på slottet så det får väl bli en ny dunge att gråta ut i istället. Fast kanske har verkligheten hunnit ikapp tills dess så det inte blir så himlans tvära kast. Eller så hinner jag kanske bara sova ut.

20130206-092520.jpg
Jag är snygg. På väg till Noma.

Boxar_dansk_design

Dansk gullighetsdesign. Boxar från danska Bungalow, I just can´t get enough! Man kan aldrig ha för många boxar!

Kommentera

