Tankevurpa

Alla dessa ballonger! Jag hatar ballonger. Avskyr dem. Jag ser precis ut som jag gjorde när jag var 13 och någon kastade en boll mot mig. Total hopskrynkling. Och både Bob och Herman viftar gärna med sina luftöverfyllda explosionsvapen mitt i mitt nylle. Eller så prövar de att stå på ballongen, bita i den eller annat kul just när jag är nära. Därav sa jag när vi satt i bilen nyss och Bob tryckte sin blåa donkenballong mellan benen och sina fötter: det borde vara totalt förbjudet att ge ballonger till barn. På precis samma sätt som det är förbjudet att ge blommor till små barn.

Men sen bah… Vänta här nu – vaddå små barn. Sjukhus! Sjukhus menar jag. Fast nu blir jag osäker för i Sverige kanske man fortfarande får ta med blommor på sjukhus. Det fick man inte på Sri Lanka minns jag. Oavsett, ballonger borde förbjudas!

One Response to Tankevurpa

  1. Anna Breitholtz skriver:

    Då har du något gemensamt med Ella. Hon avskyr också ballonger. Själv ryser jag över trasiga ballonger i kombination med småbarn. Den där sladdriga gummitrasan, som gjord för att stoppa i munnen och täppa till luftvägar…

Kommentera

