SNÖYRA

februari 4, 2010

Jag tänkte visa hur fint det var utanför mitt jobbfönster med all snö som yr.

Men den syns inte på bild. Och ändå är det hur mycket snö som helst som yr utanför. Och inte rakt ner utan nästan horisontellt. Skumt tycker jag att inte ens en liten flinga fastnat på bild. Ser ju nästan soligt ut.


Det är inte ljug om man tror att det är sant…

februari 4, 2010

Idag har jag varit hos doktorn. Igen. Jag går nog till doktorn mest av alla av mina släktingar och vänner. Jag och pappa. Måste ha fått det av honom. Men det är bra hos doktorn tycker jag. De tittar snällt på en och ba: Men du, Tove, det är INGET fel på dig. Sluta ta upp tid för de allvarligt sjuka. Nä, så säger de inte, de säger att det är bra att kolla om man är orolig. Och så lyssnar de lite på lungor och hjärta och lugnar en. Så att man känner sig sådär lagom liten och synd om. Och så kan man gå och köpa godis som tröst och mysa lite framför tv:n på kvällen i trygg visshet att det inte är något fel på en.