Nada guldstjärna

februari 8, 2010

Fick ingen guldstjärna av tandläkaren. Ingen guldfyllning heller å andra sidan. Fast det var nog första gången som jag var där som han inte påpekade att jag borde flossa mer.

Idag fick jag reda på att Plackers inte är lika bra som vanlig tandtråd. Och här går jag och tror att jag är så duktig med flossandet medan tandläkaren bara skakade på huvudet och tyckte jag bara varit sådär lagom bra. Nästa gång ska jag gå dit med tandtråd mellan tänderna och säga: Kolla kolla vad jag kan! Får jag en guldstjärna NU DÅ!


Bokmärken vs. guldstjärnor

februari 8, 2010

Nu är jag på väg till tandläkaren. Efter ett år av idogt flossande hoppas jag få en guldstjärna i kanten på mitt tandkort. Men nej! Jag missade gå av tunnelbanan på rätt ställe! Måste åka tillbaka nu. Så går det när man mobilbloggar. Får ingen guldstjärna på mitt sl-kort om jag ska hålla på så här. Är totalt trött i huvudet idag dessutom. Och förkylningen sitter i.