Buffel i sängen

februari 19, 2010

I Natt sov jag med Herman i stora sängen. Lelle passade på att jobba hela natten. Det blev inte så mycket sova för mig och Herman heller. Jag försökte men hela natten var det ett litet knyp som bufflade mig i ryggen men sina små händer, armbågar, huvud, rumpa eller fötter. han har en benägenhet att buffla en precis där man är som kittligast dessutom. Vid 4-tiden frågade jag hur det var. Då fick jag ett litet ynkligt ”maaagen” till svar. Stackarn hade så ont i magen att han knappt kunde sova. Han kom till ro efter det och var sedan skinande glad hela vägen till dagis.

Liten buffel i stora sängen.


Musikaliska störningar

februari 19, 2010

Sitter på jobbet och lyssnar på Spotify. Jag har Les Miserables i högtalarna. Men då och då avbryter Spotify med sina små reklaminslag. Lite lagom weired när man lyssnar på vacker musikalmusik som egentligen går i ett. Det blir lite knäppa avbrott då.